new york times

The New York Times on Friday said it was “unfair” to US Ambassador to the UN Nikki Haley in a recent story and made significant changes to the story.
The article’s original headline suggested she purchased expensive curtains for her office, but that was incorrect.
The curtains were purchased by the State Department under the Obama administration.
The changes to the story came after a significant amount of criticism leveled against the publication on social media.

The New York Times on Friday said it was “unfair” to US Ambassador to the UN Nikki Haley in an article and made significant changes to the story after a barrage of criticism.

The article’s original headline suggested Haley purchased costly curtains for her official residence, but they were in fact acquired by the State Department under the Obama administration. The headline said, “Nikki Haley’s View of New York is Priceless. Her Curtains? $52,701.”

An editors’ note was added to the article on Friday afternoon, and the title was changed to “State Department Spent $52,701 on Curtains for Residence of U.N. Envoy.”

The editors’ note also apologized for using an image of Haley for the article.

“An earlier version of this article and headline created an unfair impression about who was responsible for the purchase in question,” the note read. “While Nikki R. Haley is the current ambassador to the United Nations, the decision on leasing the ambassador’s residence and purchasing the curtains was made during the Obama administration, according to current and former officials.”

The note added: “The article should not have focused on Ms. Haley, nor should a picture of her have been used.”

The changes came after a significant amount of criticism leveled against the paper on social media.

Misleading headline. Few are reading past the first couple grafs. And now most …read more

Source:: Business Insider

      

(Visited 1 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *